sunnuntaina, heinäkuuta 07, 2013

Läskiohjelmat

Tosi-tv:n yksi subgenre on laihdutus/elämänmuutos-reality. Tämänkin kanssa minulla on pieni ongelma. Tai oikeastaan useita, mutta kerron nyt yhden. Kaikkien läskiohjelmien alkupuolella kuvataan uhriläskin pre-muutos-elämää, joka siis lähes aina koostuu siitä että kys. läski makaa telkkarin edessä ja syö sipsejä tms. roskaruokaa. Miksi sitten ässämixit ja suklaapatukat on kuorittu kääreistään ja aseteltu johonkin kulhoihin, ihan niin kuin joku ihminen joskus muka laittaisi suklaapatukkansa värittömään Kartio-lasiin ennenkuin lösähtää telkun ääreen tuijottamaan Bridget Jonesin päiväkirjaa viidettätoista kertaa ja itkemään säälittävää elämäänsä. Varsinkaan jos on läski, nehän on kaikki laiskoja! Ymmärrän ettei kukaan firma halua negatiivistä product placementia, mutta eikö ne logot vaan voisi sumentaa? A) jokainen säälittävä läski erottaa Jim-pötkön Da Caposta joka tapauksessa ilman käärettäkin, b) sumennetut logot korostaisivat kuinka VÄÄÄÄÄRIN ja LAITONTA telkkarin edessä mussattaminen on, c) tilanne näyttäisi vähän vähemmän stagetulta.


0 kommenttia:







Lähetä kommentti