tiistaina, kesäkuuta 09, 2009

Green Card Lottery

Mä oon kohta niin työtön että Johanna Tukiaisellakin on enemmän keikkaa kun mulla. Niin työtön, niin työtön. It shall suck. Joten oon päättny tehä vähän tuksusti ja paeta USAan. Tai no oikeestaan en oo päättäny, halusin vaan dramaattisen ingressin tähän juttuun. Mut työtön oon, ihan kohta. No anyway. Voisin ihan oikeesti-teoreettisesti muuttaa usaan, hell mun blogikirjotuksetkin on useimmiten peppered with englanti. Ja mitä sitä muuta tarvitsee? Niin joo, olen tuijottanut sitcomeja aika kiihkesäti, eli uskoisin pärjääväni Manhattanilla (Olen toisaalta tuijottanut pukudraamojakin kiihkeästi, eli uskoisin pärjääväni viktoriaanisessa Lontoossa, arvotaanko sinne green cardeja netissä?). Yhtä asiaa vaan en tajuu. DMV, DiiEmVii, Department of Motor Vehicles. Mikä siinä DMVn jonossa on niin myyttistä että jokaisessaa sitcomissa on vähintään yksi jakso joka tapahtuu kokonaan DMVn jonossa? Uijui, voisin tehdä tästä usanvierailuni aiheen, kiertelisin eri DMVeitä ja haastattelisin jonojen ihmisii, että tuntuuko siltä että oot sitcomis. Löytäisin niiku sen kansan äänen, vähän niiku usalaiset politiikot aina löytää usan työväenluokan vaalien alla sellasista perinteisistä dinereistä ja unohtaa sen sitten heti vaalien jälkeen. Suomessahan kukaan ei työväenluokkaa voi unohtaa hetkeksikään, kun ne on niin pirun kovaäänisiä, ryökäleet.


0 kommenttia:







Lähetä kommentti