perjantaina, elokuuta 31, 2007

Svenska kulturfonden

Oli pakko nousta sängystä vielä kertomaan teille kuinka ihanaa unta näin viime yönä. Vakiolukijani saattavat muistaa unen jossa olin elokuvissa Brad Pitin kanssa, mutta tämä uni oli huomattavasti ihanampi koska:
a) sain unessa töitä
b) mies oli Brad Pitiä komeampi

Unen alkuvaiheet ovat, niinkuin ne usein ovat, jotesakin hämärän peitossa, mutta jotenkin muistan että olin jossain esiintymässä. No kuitenkin, esityksen jälkeen eteeni astui

STAN SAANILA

ja tarjosi minulle unelmatyötä, koska, kuten Stan ilmaisi, minä vaikutan sellaiselta tyypiltä joka selviää mistä vaan ja olen muutenkin ihan loistava. IIH! Stan työnsi väriliiduilla kirjoitettua työsopimusta nenäni alle. Minä saisin käsikirjottaa seuraavat 700 jaksoa Uutisvuotoa! Näin jälkikäteen ajateltuna ei ehkä ihan unelmatyö (kuinka kauan niitä kuka ei kuulu joukkoon: Alpo Rusi, Matti Vanhanen, BB-Einari ja Javier Solana -juttuja jaksaa normaali-ihminen vääntää?) mutta Stan oli niin ihana ja flirttaileva, että en yhtään epäillyt. Paitsi yritin kyllä sanoa että asuinpaikkani on tätänykyä Oulu ja ihmettelin hiukan miksi työnantajaksi oli minulle merkitty Svenska kulturfonden, mutta Stanin (iih!) mielestä ne oli vain minor detailsejä. Stan alkoi käydä vähän hermostuneeksi koska tämä suomalaisen poliittisen satiirin nouseva tähti oli valumassa pois hyppysistä joten yht'äkkiä olimme siinä Deutsche Schulen ja synagogan puolessa välissä olevassa kebab-paikassa syömässä ja ilmeisesti annos pelkkiä ranskalaisia sai minut allekirjoittamaan työsopimuksen. Joten unissani olen töissä Svenska kulturfondenilla käsikirjoittamassa uutisvuotoa, normielämässä olen edelleen työtön. Onneksi voin iltaisin ottaa muiston Stan Saanila -unestani esiin mieleni sopukoista ja helliä sitä kuin pientä karvaista kukkaa.

Powers that be in Oulu, antakaa mulle töitä!


0 kommenttia:







Lähetä kommentti