torstaina, helmikuuta 12, 2009

Krakova it is!

Kiitos kaikille äänestäjille. "Muu mikä"-ehdotuksista löytyi (Helsingin lisäksi, jeez guys, mää oon siellä harva se viikko!) Pohjois-Wales, jota en tiedä hölkäsen pöläystä, mikä ei siltä estä minua kuvittelemasta että se on lähinnä tämän näköistä menoa:



Jack Bauer-geenejä ja silleen. Ja jos nyt joku ei sitä jo tiedä, tuo videohan viittaa tähän
ja lähinnä kai Reichin pojan kirjoittamaan elämänkertaan.

Embraceasin yksinäisyyttäni ja kävin maanataina yksin leffassa, jei! Näin Operaatio Valkyrien, ja se....EI OLLUT HUONO! Olin yrittänyt pysyä spoilaamattomana mutta ennakko-odotukseni oli silti että tarina väänneetäisiin joksikin "Hitlerin on kuoltava, jotta amerikkalaiset saavat elää vapaina"-scheisseksi, mutta ei! Stauffenbergin ja muiden upseerien motiivit esiteltiin suunnilleen selaisina kun minä olen ne ymmärtänyt. (Tosin en ole kauheasti asiaa tutkinut, mutta sen verran kuitenkin että voin sanoa sanoa Peter Hoffammin Stauffenberg, a family history-kirjan olevan loistava) Mielestäni kuitenkin motiiveja ja varsinkin Stauffenbergin filosofian taustoja olisi voinut valoittaa vähän enemmän tunnelmanluonnin ja natsikuvaston jopa perverssiksi käyvän esittelyn kustannuksella. Vaikka Tom Cruise olikin aika pökkelö ja hänestä puuttui kaikki se aristokraattinen hurmaava sulavuus jonka olen kuvitellut kuuluvan hänen persoonaan siirtä lähtien kun ysiluokan hissantunnilla opettaja läväytti piirtoheittimellä Stauffenbergin profiilikuvan seinään (tyttöjen syvä huokaus),voin siis silti suositella elokuvaa.


0 kommenttia:







Lähetä kommentti