sunnuntaina, helmikuuta 08, 2009


Koska en voi koko ajan shopata, esittelen teille nyt mitä vaatekaapissani jo on. Ja koska on olen TÄYSIN TYLSISTYNYT.

Kaikki jotka tuntevat minut, tietävät että olen hulluna 20- ja 30-luvun vaatteisiin. Viimeaikoina olen keräillyt 50- ja 60-luvun tyylistä pikkurouvakamaa, koska sitä on nyt niin paljon saatavilla, mutta aina kun näen jotain joka näyttää siltä kun se olisi revitty Evelyn Waugh-romaanista, minun on pakko kaivaa kuvetta. Ja empiiristen tuktkimusteni mukaan paras paikka sille on Zara. Suunnilleen kaikki mitä tällä sivulla esittelen, on hankittu Zarasta.

Ensinnäkin tämä uusin löytöni, jossa voisi käydä runonlausuntaillassa salonkikommunistien kanssa Chelseassa (It was most dreadful, Lytton Starchey looked positively bored).Kävin kaksi viikkoa sitten Helsingissä ja Zaran aleista ei ollut melkein mitään jäljellä, paitsi useampi kappale tätä paitaa, hinta ennen yli 70 euroa, nyt alle 20! Whats wrong with you people?!

(Joo, olen paskin kuvaaja ikinä)

Ja tietysti ennen kuin minusta tuli bright young thing, olin kiltti perhetyttö maaseudulla:


Ja muistatteko sen jakson Jeeves & Woosteria missä kaikki amerikkalaisten dinereitten tarjoilijattaret swoonasivat Jeevesin perään? They were wearing this:


Niin optimisitinen paita joka muistuttaa minua aina pilvenpiirtäjistä.

Näiden kanssa minulla on pitkä musta hame tai leveälahkeisest housut. Sen lisksi minulta löytyy ruskea tweedhame joka ruskean neuleen ja kravatin kanssa on ihanstuttavan Nancy Mitford.


Samalla kertaa kun hankin tuon boheemin paidan, löysin tämän kevättakin itselleni:


Jumalallinen! Alla joskus pari vuotta sitten täydellisen 20-luvun tyylinen Zarasta ostettu valkoinen silkkipaita jossa on hiuslaskoksia.

Sitten on veilä pakko postata tämä, vaika meneekin ehkä sinne 40-50-lvun puolelle tyylitään:

Vaikka itse sanonkin, I look like a million bucks in that.


0 kommenttia:







Lähetä kommentti